Service

Prodin voor service- en onderhoudsbedrijven

Service- en onderhoudswerkzaamheden zijn een groeimotor voor veel bedrijven. Uitblinken in een slimme planning en effectieve serviceprocessen vraagt om het ERP systeem van Prodin. Stel met onze software zelf flexibele controles samen, geef monteurs en klanten duidelijkheid én reduceer handelingen met de customer portal.

Service en onderhoud zijn essentieel voor wie een kwaliteitsproduct onderhoudt. Handelt u deze aspecten binnen uw ERP software af, inclusief de planning en servicecontracten? Met een keuze voor de Prodin ERP software beschikt u niet alleen over de mogelijkheid om het onderhoud of de service van objecten flexibel te plannen. U beschikt met Prodin ook over reparatie- en RMA functionaliteit. Daarnaast is het ERP systeem standaard voorzien van monteurs- en onderhoudsplanning.

ERP voor service- en onderhoudsbedrijven

Boordevol functionaliteiten voor uw branche

De mobiele oplossing voor servicemonteurs zorgt er mede door flexibele checklists voor dat uw servicemonteurs foutloos en efficiënt kunnen werken. De tool wint snel aan populariteit en datzelfde geldt voor de Prodin klantportal. Daarmee kunt u klanten toegang geven tot de status van een activiteit en actief zelf informatie delen. Is service en onderhoud voor u een essentieel onderdeel van uw werkzaamheden? Wilt u gebruik maken van deze functionaliteit? Kies dan voor de mobiele oplossing die naadloos is geïntegreerd met de Prodin ERP backoffice. Met de beschikbare taken en functies maakt u naar uw klanten toe het verschil ten opzichte van uw concurrenten.

 

ERP systeem software

Voor uw branche:

Functionaliteiten

voor Branche service

Installed base

  • Verzameling geregistreerde serviceobjecten (serienummers)
    • Door u zelf geleverd of geproduceerd
    • Objecten van derden
  • Vastleggen en onderhouden volledige ‘as built’ en ‘as maintained’ structuur
  • Installed base basis voor:
    • Servicecontracten
    • Onderhoudsplanning
    • Historie
    • Controlelijsten
    • Garantiestructuur

Servicecontracten

  • Vastleggen serviceverlening
    • Soort onderhoud (preventief, correctief, abonnement etc.)
    • Onderhoudsfrequentie
    • Gekoppelde objecten
    • Factureringswijzen
  • Automatische facturering
  • Overkoepelend contract bij verschillende locaties met specifieke condities
  • Monitoring onderhoud

Servicemeldingen

  • Directe call take vanuit relatie
  • Relevante informatie direct ter beschikking
    • Historie object
    • Lopende contracten
    • Garantie
    • Historie meldingen
    • Gepland preventief onderhoud
  • Vastleggen serienummer, storingscode, omschrijving en status
  • Diagnose stellen, calculeren en offreren
  • Monitoring op basis van status
  • Snelle en efficiënte afhandeling van melding
  • Mailnotificatie

Reparaties & RMA

  • Reparatie-afhandeling
    • Snelle en efficiënte afhandeling van reparaties vanuit één scherm
    • Garantiestructuur
    • Calculeren en offreren
    • Monitoring op basis van status
    • Urenregistratie met start/stop knop
  • RMA-afhandeling
    • Optimale organisatie retourzendingen
    • Een of meerdere producten

Verkoop met dienstverlening

  • In verkooporder installatie, montage of IBS
    (in gebruik stelling) opnemen
  • Plannen, inzicht in voortgang en registratie m.b.v. dashboard

Serviceorders

  • Basis voor plannen, uitvoeren en registeren van uren en materialen
  • Servicebon met o.a.
    • Planning
    • Werkadres
    • Uit te voeren werkzaamheden
    • Contactpersoon

Configureerbare controlelijsten

  • Vrij definieerbaar
  • Gekoppeld aan objectsoort
  • Toepaspaar op documenten en rapporten
  • Versiebeheer
  • Ook beschikbaar in digitale afhandeling
    (Mobile Field Service)

Monteurs- en onderhoudsplanning

  • Plannen van preventief onderhoud, servicemeldingen (call take) en overige dienstverlening
  • Grafische monteursplanning
    • Automatische weergave voorkeursmonteur(s)
    • Meerdere monteurs op een order plannen
    • Repeterende opdrachten
  • Planning eenvoudig aan te passen door verslepen serviceorder

Backoffice

  • Plannen, inzicht in voortgang en registratie m.b.v. dashboard
  • Controle en correctie werkbon
  • Snelle en eenvoudige facturatie
  • Inzicht in (financiële) performance m.b.v. dashboards

Mobile & keten: Mobile Field Service

  • Mobiele oplossing voor uw buitendienst
    • Monteur heeft actueel inzicht in agenda
    • Online of offline werken
    • Digitale werkbonnen
    • Digitale registratie van uren en materialen
    • Digitale controlelijsten per object
    • Digitale ondertekening werkbon door klant
    • Mailen digitale werkbon en eventuele controlelijsten aan klant
  • Eenvoudige en efficiënte afhandeling door backoffice

Mobile & keten: Customer Service Portal

  • 24/7 via het web bereikbaar voor uw klanten
  • Uw klanten inzicht geven in bijvoorbeeld meldingen, controlelijsten en status onderhoud
  • Storingen aanmelden
  • Afhandeling meldingen
  • Geïntegreerd met uw backoffice

Specifieke functionaliteit

  • Urenregistratie

Wat kan Prodin nog meer?

Er is meer dan u denkt

Wilt u meer weten?
Richard Schmidt Sales
Erwin HolemaServicedesk
Astrid Verbeek Office

Contact

Wij helpen u graag verder