Nieuws

naar nieuwsarchief
04-10-2018
Dam tot Damloop 2018
Dam tot Damloop 2018

Weer of geen weer: dat opgeven geen optie is, hebben onze lopers wel bewezen.
Op de koudste septemberdag ooit gemeten, en ongetwijfeld ook de natste, hebben zij dubbel & dwars laten zien échte hardloophelden te zijn.

 

Op zondag 23 september jl. liep Prodin Business Solutions voor de 7e keer mee met de Dam tot Damloop.

De Dam tot Damloop is één van de grootste Businesslopen ter wereld en het feit dat de start en de finish in twee verschillende steden liggen, maakt dit evenement extra bijzonder. De afstand is 10 Engelse Mijl.

 

In totaal liepen wij met 25 man/vrouw verdeeld over 3 teams. Ons snelste team staat op de 190e positie van de 1.948 business recreatie teams.  

 

Wij kijken terug op een geslaagde dag en zijn enorm trots op onze lopers.

 

Wij zien er naar uit volgend jaar voor de 8e keer deel te nemen aan dit mooie evenement.

21-08-2018
Unique Bedrijfskleding live met Prodin
Unique Bedrijfskleding live met Prodin

Sinds juli 2018 is Unique Bedrijfskleding live met de ERP-oplossing Prodin.

 

Sinds de oprichting in 1980 is Unique Bedrijfskleding uitgegroeid tot een toonaangevende naam op het gebied van bedrijfskleding, werkschoenen en persoonlijke beschermingsmiddelen (PBM). Het is in bezit van een eigen borduurstudio en ook de bedrukkingen worden in eigen huis uitgevoerd. Hierdoor wordt het gehele kwaliteitsproces in eigen beheer gehouden, wat er voor zorgt dat de borduringen en bedrukkingen die worden afgeleverd in de hoogst haalbare kwaliteit zijn. Klanten worden volledig in het personalisatieproces ondersteund met nauwkeurige werktekeningen en ontwerpvoorbeelden.

 

Unique Bedrijfskleding maakt gebruik van onze oplossing Handel & Financieel. Daarnaast biedt Prodin een koppeling met het Unique KMS (Kleding Management Systeem). Het Unique KMS wordt gevoed vanuit Prodin en de orders zullen vanuit het Unique KMS richting Prodin gaan. Daarna vindt de gehele logistiek en financiële afhandeling in Prodin plaats. Op deze manier wordt het bestel-, productie- en uitleveringsproces versneld.

 

Middels het eigen online bestelsysteem ‘Unique KMS’ biedt Unique Bedrijfskleding zijn klanten de mogelijkheid de administratie van hun bedrijfskleding 24/7 inzichtelijk en beheersbaar te hebben. Het Unique KMS is ontwikkeld om de bestelprocedure en de registratie van de bestelde en uitgegeven kleding voor klanten te vergemakkelijken. In het Unique KMS staan alle benodigde gegevens van alle medewerkers in één oogopslag geregistreerd. Hierdoor kan de bedrijfskleding en het veiligheidsschoeisel gemakkelijk en snel besteld worden. Per filiaal/afdeling kunnen een of meerdere filiaalinkopers in het Unique KMS worden aangemaakt. Zij kunnen bestellingen plaatsen voor medewerkers of voor de voorraad. Het is ook mogelijk dat medewerkers zelf (thuis) in kunnen loggen en aan de hand van een persoonlijke budget een bestelling plaatsen.

 

De flexibele inrichting van de integratie met het Unique KMS, het feit dat Prodin leidend is in de gehele afhandeling en de inhoudelijke kennis van de Prodin consultants maakten dat Unique Bedrijfskleding voor Prodin heeft gekozen.

 

Wilt u meer weten over de activiteiten van Unique Bedrijfskleding: www.uniquebedrijfskleding.nl.

 

Wilt u meer weten over Prodin neem dan contact met ons op.

16-07-2018
Marine Power Drechtsteden kiest voor Prodin
Marine Power Drechtsteden kiest voor Prodin

Onlangs heeft Marine Power Drechtsteden de contracten ondertekend voor de implementatie van Prodin.

 

Marine Power Drechtsteden is een jonge onderneming, actief in de maritieme sector. De onderneming is Cummins dealer en specialist in het leveren, onderhouden en inbouwen van Cummins motoren. Klanten kunnen er daarnaast terecht voor generatorsets, ladingpompen, boegschroefmotoren en keerkoppelingen.

 

Marine Power gaat in eerste instantie gebruik maken van onze oplossingen Handel & financieel en Service & onderhoud, aangevuld met onze specifieke functionaliteit rondom Expeditieplanning. In een volgende fase zal Marine Power met diverse mobiele oplossingen van Prodin gaan werken.

 

Met de invoering van Prodin wordt een belangrijke efficiencyslag gemaakt en worden de interne processen geoptimaliseerd. Hiermee wordt het serviceniveau van de onderneming richting haar klanten verder verbeterd.

 

Wilt u meer weten over de activiteiten van Marine Power: www.marinepowerdrechtsteden.nl

 

Wilt u meer weten over de ERP-oplossing Prodin neem dan contact met ons op.

05-04-2018
Romal live met volledige webshopintegratie
Romal live met volledige webshopintegratie

Sinds maart 2018 is Technische Handel Onderneming Romal BV live met een volledige integratie tussen haar (Magento) webshop en de ERP-oplossing Prodin.

 

Romal is een voorraadhoudende technische groothandel, zij zijn goed in draad, kabel, kabelmanagement, connectoren en isolatiematerialen.

 

De doelstelling van dit project was de servicegraad en klanttevredenheid verhogen enerzijds en een efficiëntieslag maken anderzijds.  Dit o.a. door middel van het realiseren van een volledige real-time integratie van content naar de webshop en orderberichten terug naar Prodin.

 

Romal wilde expliciet dat de volledige content van de webshop in Prodin kon worden beheerd. Dit is inclusief de volgende content: productplaatjes, specificatiesheets (pdf), indeling artikelen in webshopstructuur (artikelcategorieën), gerelateerde artikelen (cross sell), alternatieve artikelen, artikelteksten, product specifieke kenmerken waar de klant op moet kunnen zoeken (kleur, type, merk, etc.), voorraad en prijs (klant specifiek).

 

Om dit te realiseren, heeft Prodin gebruik gemaakt van de laatste functionaliteiten op het gebied van:

  • Background Processes (BPROC)
  • Business Connector XML (BCON)
  • WebServices

De Background Processes (BPROC) zorgen voor de automatische verwerking van geschedulde processen. Ten behoeve van de webshopintegratie zorgen de backgroundprocessen voor het genereren van (gewijzigde) content naar de webshop en het automatisch inlezen van de verkooporders vanuit de webshop.

 

De Business Connector XML (BCON) is de verwerking van de orders die vanuit de webshop worden aangeleverd aan Prodin. Dit proces maakt niet alleen de verkooporders zelf aan, maar ook de klanten en contactpersonen.

 

Wat bijzonder is, is dat Romal met een specifieke variant werkt waardoor er onderscheid gemaakt wordt tussen eenmalige klanten (gasten) en klanten die een inlog aanmaken. Het enige verschil is een vinkje in de eigen kenmerken van de klant, waardoor de eerder beschreven BROC weet dat de nieuw gegenereerde klant, weer terug gecommuniceerd moet worden naar de webshop.

 

Het proces dat hierdoor ontstaat, is als volgt (voor niet gasten):

  • Nieuwe klant bestelt iets bij Romal.
  • De order en klant worden automatisch in Prodin aangemaakt.
  • Binnen 15 minuten signaleert de BPROC dat er een nieuwe klant is aangemaakt en genereert een XML-file naar de webshop.
  • De webshop linkt het Prodin relatienummer aan het e-mailadres en stuurt een bericht naar het e-mailadres om een wachtwoord in te stellen.
  • De klant kan nu inloggen en zijn orderstatus raadplegen.

Dit gebeurt dus volledig zonder enige tussenkomst van een medewerker en 24/7.

 

Daarnaast is het nu mogelijk ook bestaande klanten toegang te geven tot de webshop, met als voordeel voor de klant:

  • Eigen klant specifieke prijzen die getoond worden.
  • 24 uur per dag orders aanmaken.
  • Orderstatus en factuurhistorie inzien.
  • Projectlijsten aanmaken en in één keer bestellen.

Dit leidt tevens tot veel minder administratieve handelingen voor medewerkers van Romal.

 

Om tot slot te waarborgen dat de klant de laatste informatie krijgt over de voorraad, prijs, orderstatus en factuurhistorie wordt gebruikt gemaakt van een aantal webservices: voorraad, prijs, order- en factuurstatus.

 

Wilt u meer weten over de activiteiten van Romal: www.romal.com.

 

Wilt u meer weten over wat Prodin voor u kan betekenen, neem dan contact met ons op.

15-02-2018
Pyrasied live met Prodin
Pyrasied live met Prodin

Sinds 2 januari jl. is Pyrasied live met onze ERP-oplossing Prodin.


PyraSied is gespecialiseerd in het bewerken van kunststof, met name het bewerken van acrylaat (plexiglas, acryl glas) en polycarbonaat (lexan, makrolon). Of het nu om een standaard of op maat gemaakte kunststof plaat, buis of staf gaat, of om een speciaal ontwerp, PyraSied kan het maken. PyraSied heeft dan ook klanten in verschillende branches.

 

PyraSied heeft alle materialen op voorraad. Met haar moderne machinepark met onder andere een laser, diverse CNC-frezen en ovens vinden alle bewerkingen onder een dak plaats.


PyraSied maakt gebruik van onze oplossingen Handel & financieel en Productie & assemblage. Daarnaast maakt PyraSied gebruik van onze volgende specifieke functionaliteit: Balie-afhandeling met kassa, Kwaliteitscontrole, Directe Tijd Registratie, Uitgebreide partijenregistratie en Verhuur.
 
Wilt u meer weten over de activiteiten van PyraSied: www.pyrasied.nl

 

Wilt u meer weten over onze ERP-oplossing Prodin neem dan contact met ons op.

13-02-2018
Noten Transportbanden live met Prodin
Noten Transportbanden live met Prodin

Sinds 2 januari jl. is Noten Transportbanden live met onze ERP-oplossing Prodin.

 

Noten is specialist op het gebied van industriële transportbanden en transportsystemen. De expertise van Noten richt zich op het confectioneren, monteren, repareren, onderhouden en verbeteren van transportsystemen in o.a. de grafische- en voedingsmiddelen industrie, zand, grind, metaal en recycling.

 

Vanuit de locaties Breda, Lochem en Venlo (Belfeld) zijn de experts van Noten dagelijks aan de slag om de

productie-installaties van de klanten bedrijfszeker te houden.

 

Noten maakt gebruik van onze oplossingen Handel & financieel, Productie & assemblage en Service & onderhoud, aangevuld met onze specifieke functionaliteit rondom Projecten, Expeditieplanning, Uitgebreide partijenregistratie en de Configurator.

 

Belangrijke gerealiseerde doelen van de implementatie zijn, onder meer:

  • Geïntegreerd systeem voor verkoop, logistiek, service en boekhouding.
  • Efficiëntere afhandeling van processen. Belangrijk hierbij is het gebruik van de configurator voor het aanmaken van offertes en orders.
  • Stukkenregistratie in de voorraad (voorraad PVC en rubber band met breedte en lengte staan in Prodin).
  • Betere informatie over klanten en processen door onder meer gebruik te maken van de geïntegreerde Cognos BI Tool.

Noten koos, in overleg met Prodin Business Solution, voor een pragmatische aanpak van de implementatie waarbij door middel van workshops een groot deel van de implementatie door het personeel van Noten zelf is uitgevoerd onder begeleiding van Prodin consultants. 

 

Noten werkt met 20 Prodin gebruikers.

 

Wilt u meer weten over de activiteiten van Noten: www.notentransportbanden.nl.

 

Wilt u meer weten over onze ERP-oplossing Prodin neem dan contact met ons op.

10-02-2018
Succesvolle deponering broncode
Succesvolle deponering broncode

Net als voorgaande jaren is dit jaar de broncode van Prodin succesvol bij de IT-notaris gedeponeerd. De broncode van onze software is hiervoor door beëdigde informatiedeskundigen en IT-auditors gecontroleerd op volledigheid, overdraagbaarheid en bruikbaarheid. Vervolgens is onze broncode bij een gespecialiseerde IT-Notaris in bewaring gegeven.


In de overeenkomst met de IT-Notaris is nauwkeurig bepaald onder welke omstandigheden de notaris de broncode ter hand kan stellen aan de Software Borg Stichting. De Software Borg Stichting is in het leven geroepen om de gebruikers van software een praktische mogelijkheid te geven hun belangen zeker te stellen in de vorm van een Software Escrow-Plus regeling.

 

Prodin Business Solutions biedt haar klanten de mogelijkheid deel te nemen aan de Software Escrow-Plus regeling.

Wilt u meer weten over de Software Borg Stichting of over het afsluiten van een overeenkomst dan kunt u contact opnemen met de Software Borg Stichting, telefoonnummer 050 535 01 43 of info@softwareborg.nl