Ad-hoc processen

Onderdeel van Prodin workflow.

 

Kenmerkend voor een ad-hoc proces is dat dit niet een vooraf gedefinieerd proces is (zoals een bedrijfsproces). Prodin biedt u de mogelijkheid om vanuit een taak direct een vervolgtaak te genereren voor de verdere opvolging/afhandeling. Deze vervolgtaak kunt u uiteraard toewijzen aan een andere medewerker of groep van medewerkers.

 

Een mooi praktijkvoorbeeld is een klant die u telefonisch niet kan bereiken en uw secretaresse aan de lijn krijgt. Uw secretaresse maakt een taak voor u aan om de klant de volgende dag terug te bellen. U belt de klant terug en de klant geeft aan een documentatieset van een bepaald product te willen ontvangen en heeft tevens een opmerking over een factuur die niet correct is.

 

U meldt uw 'terugbel'-taak gereed en genereert direct twee vervolgtaken:

 

Zodra de documentatie is opgestuurd (taak is gereed), ontvangt u een notificatie. U maakt nu een (vervolg)taak aan om de klant volgende week hierover na te bellen.

 

Onderstaand vindt u een schematische weergave van dit praktijkvoorbeeld.

 

 

Vervolgtaken genereert u direct vanuit uw persoonlijke takenlijst of de takenlijst per entiteit.

 

Meer over grafische procespresentatie ...

 

Randvoorwaarden en uitgangspunten

Belangrijke randvoorwaarden en uitgangspunten van ad-hoc processen zijn:

 

 

 

 

 

 

 

Copyright © 2001 - 2023, Prodin Business Solutions B.V., All rights reserved