Bedrijfsprocessen

Onderdeel van Prodin workflow.

 

Bedrijfsprocessen zijn een netwerk van taken die bij uitstek geschikt zijn om vooraf gedefinieerde processen af te handelen en te bewaken. U kunt hierbij denken aan het opvolgen van offertes, het fiatteren van inkoopfacturen, het goedkeuren van productspecificaties of het behandelen van klachten.

 

Onderstaand vindt u twee voorbeelden van bedrijfsprocessen in de workflow.

 

 

 

In een standaard bedrijfsproces modelleert u het bedrijfsproces in de vorm van een netwerk van processtappen. Prodin onderscheidt hierbij twee soorten processtappen:

 

De processtappen verbindt u met elkaar middels connectoren. Bij iedere connector kunt u een conditie vastleggen waaraan moet worden voldaan. Dit is een eigen statuscode van de betreffende taaksoort (van de interne status 'Gereed'). Indien een connector aan de conditie voldoet wordt de vervolg processtap getriggerd.

 

Per processtap geeft u aan op welk moment Prodin deze moet genereren (= taak) of uitvoeren (= mijlpaal). U heeft hierbij drie mogelijkheden:

 

Op basis van het standaard bedrijfsproces genereert u alle taken die direct worden getriggerd in de workflow. U genereert de taken in principe vanuit het processcherm. Uitzondering hierop zijn de Prodin Business Processen waarbij het bedrijfsproces automatisch wordt gegenereerd (bv. bij het doorboeken van inkoopfacturen die gefiatteerd moeten worden).

 

Bij het genereren van een taak neemt Prodin automatisch alle documenten uit het procesdossier over naar de betreffende ta(a)k(en).

 

Meer over Prodin Business Processen ...

 

Handleiding standaard bedrijfsprocessen

Meer over grafische procespresentatie ...

 

Randvoorwaarden en uitgangspunten

Belangrijke randvoorwaarden en uitgangspunten van bedrijfsprocessen zijn:

 

 

 

Copyright © 2001 - 2023, Prodin Business Solutions B.V., All rights reserved