Meer over zakelijke correspondentie ...
Voor een uitgebreide toelichting op de mogelijkheden van de Mail Merge functionaliteit verwijzen wij u naar de website van Microsoft. Een speciale overview training vindt u met deze link.
In de praktijk wordt veel gebruik gemaakt van de onderstaande Mail Merge functionaliteit. De getoonde buttons en screen shots zijn afkomstig uit de engelstalige Word 2003 versie en kunnen afwijken indien u een andere Word versie gebruikt.
Met uitzondering van een mailing heeft elke document precies één ontvanger (= recipient en/of record).
Button |
Toelichting |
|
Met deze button print u het document voor de door u geselecteerde ontvangers (= records).
|
|
Met deze button mailt u het document aan de door u geselecteerde ontvangers (= records). Let op dat u bij de 'Message options' de juiste keuzes maak:
|
|
Met deze button stelt u het soort document in. De in de praktijk het meest gebruikte instellingen zijn:
|
|
Met deze button vraagt u een lijst met alle ontvangers op. Alleen bij een mailing kunnen hier meerdere ontvangers staan.
|
|
Met deze button voegt u een nieuw 'Merge Field' aan het document toe. Meer over naamgeving 'merge'-velden ...
|
Copyright © 2001 - 2023, Prodin Business Solutions B.V., All rights reserved