Inhuur medewerkers

Meer over geavanceerde urenregistratie ...

 

Naast eigen medewerkers biedt Prodin u de mogelijkheid om tijdelijk medewerkers in te huren voor het uitvoeren van werkzaamheden. De afhandeling van ingehuurde medewerkers is grotendeels gelijk aan die van eigen medewerkers. De belangrijkste uitgangspunten bij ingehuurde medewerkers zijn:

 

Voor de uitgevoerde werkzaamheden ontvangt u uiteraard een inkoopfactuur. De afhandeling van de inkoopfactuur vindt bij voorkeur plaats via het fiatteren van inkoopfacturen.

 

Journalisering

De journalisering van de urenbesteding van inhuur medewerkers is vrijwel identiek aan de journalisering van eigen medewerkers. Het belangrijkste verschil is dat een inhuur medewerker geen dekking realiseert die ten gunste van het resultaat komt. Uiteraard genereert de inhuur medewerker wel omzet bij werkzaamheden op basis van nacalculatie.

 

De kosten van een inhuur medewerker komen uiteraard wel in het onderhanden werk. De verdere afhandeling van de service-order is identiek aan de afhandeling bij een eigen medewerker.

 

Scenario

Journaalpost

Registreren urenbesteding

onderhanden werk (balans)

aan dekking kosten inhuur (balans)

 

Prodin journaliseert de uren tegen het inzettarief van de betreffende medewerker. Journalisering vindt plaats via journaalpost 710.

Ontvangst inkoopfactuur

kosten inhuur (balans)

aan crediteuren (balans)

 

De balansrekeningen 'Dekking kosten inhuur' en 'Kosten inhuur' moeten uiteindelijk gladlopen. Eventuele verschillen zijn de oorzaak van verschillen tussen het kostprijs tarief van de inhuur medewerker en het gefactureerde tarief.

 

Activeren functionaliteit

U activeert deze functionaliteit door een medewerker te kenmerken als inhuur met de betreffende rubriek in de stamgegevens van de medewerker.

 

 

 

 

 

Copyright © 2001 - 2023, Prodin Business Solutions B.V., All rights reserved