U bent hier:Functionele beschrijvingen > CRM > Leverancierscatalogus

Leverancierscatalogus

De leverancierscatalogus van Prodin is de oplossing voor bedrijven die het volledige of een belangrijk deel van het assortiment van een leverancier voeren. Het merendeel van de producten die u kunt leveren heeft u niet op voorraad en zult u mogelijk ook nooit leveren aan uw klanten (en dus ook niet willen opnemen in uw eigen artikelbestand). Echter, wanneer een klant om een specifiek product vraagt, wilt u de klant uiteraard direct verder kunnen helpen met bijvoorbeeld prijzen en levertijden en bij voorkeur direct de order noteren en bevestigen.

 

De leverancierscatalogus van Prodin biedt u de oplossing hiervoor. Het voor u relevante deel van het assortiment van de betreffende leveranciers neemt u op in de leverancierscatalogus, inclusief alle relevante inkoop- en verkoopgegevens.

 

 

De bedrijfscatalogus is het volledige assortiment dat door uw bedrijf geleverd kan worden. Artikelen die zowel in uw eigen artikelbestand zijn opgenomen als in de leverancierscatalogus zijn hier uiteraard maar één keer in opgenomen. Prodin beheert de bedrijfscatalogus volledig automatisch en verwerkt alle aanpassingen in uw eigen artikelbestand en/of de leverancierscatalogus hier automatisch in.

 

De bedrijfscatalogus is met name bedoeld voor het snel terugzoeken van artikelen. Uiteraard ziet u direct of het een 'eigen' artikel of een 'catalogus' artikel betreft. Selecteert u een 'catalogus' artikel, dan neemt Prodin dit artikel automatisch op in uw eigen artikelbestand en is de verdere afhandeling zoals gebruikelijk.

 

In de bedrijfscatalogus zijn de onderstaande gegevens opgenomen:

 

In de praktijk kunnen de betreffende leveranciers vaak de catalogus electronisch aanleveren. Met de Business Connector leest u dit eenvoudig in ongeacht het formaat waarin de leveranciers de catalogus aanleveren.

 

Meer over beheer van de catalogus ...

Meer over gebruik van de catalogus ...

 

Meer over update inkoopgegevens eigen artikelbestand ...

Meer over update verkoopgegevens eigen artikelbestand ...

Meer over nieuwe verkoopprijzen ...

 

Meer over scenario's van de leverancierscatalogus ...

 

Artikelselectie via specifieke leveranciersapplicatie

In voorkomende gevallen stelt een leverancier een specifieke applicatie beschikbaar waarmee het selecteren van de juiste artikelen vereenvoudigd wordt. Een mooi praktijkvoorbeeld is een leverancier van dynamo's voor auto's. Het assortiment is zeer uitgebreid en de juiste dynamo is afhankelijk van een groot aantal specifieke factoren zoals het merk en type auto, de motor en het bouwjaar.

 

U selecteert de artikelen in de leveranciersapplicatie en zet deze klaar om door Prodin ingelezen te worden. Het inlezen en verwerken vindt plaats via de Business Connector en artikelen die nog niet in uw eigen artikelbestand aanwezig zijn, neemt Prodin automatisch over vanuit de catalogus.

 

Activeren functionaliteit

Deze functionaliteit activeert u in de constanten (indien onderdeel van uw Prodin licentie).

 

 

 

 

 

 

Copyright © 2001 - 2023, Prodin Business Solutions B.V., All rights reserved