Geavanceerde Levertijdbewaking

Betrouwbare levering is een belangrijk onderdeel van klanttevredenheid. Leveranciers spelen hierin een belangrijke rol, zowel in de handel als in de toelevering van grondstoffen en onderdelen in de maakindustrie.

Het actief bewaken van de afgesproken levertijden met uw leveranciers is essentieel om eventuele vertragingen te voorkomen of in ieder geval zo snel mogelijk helder te krijgen. Bij wijziging van de levertijd is het zaak om deze in Prodin te verwerken en de impact op de levertijd naar de klant helder te krijgen. Prodin maakt dit eenvoudig voor u, verregaand geautomatiseerd via EDI of handmatig bij bevestigingen via e-mail of telefonisch. Bovendien heeft u direct inzichtelijk of een leverancier op tijd bevestigt en hoe vaak levertijden worden gewijzigd. Dit vormt een goede basis voor uw leveranciersbeoordeling.

De correcte leverdatum biedt uw collega’s van verkoop optimaal inzicht in de haalbaarheid van de met klanten afgesproken levertijden. Het verkoopdashboard laat direct zien wanneer levertijden niet (meer) haalbaar zijn, en met één druk op de knop krijgt u een gedetailleerde specificatie van de betreffende orders en klanten, inclusief de datum waarop levering wel mogelijk is. Zo beschikt u over de juiste informatie om het gesprek aan te gaan met klanten of collega’s van inkoop. Mocht de leverdatum onverhoopt toch aangepast moeten worden, dan verwerkt u dit eenvoudig en snel in Prodin. De klant ontvangt een e-mail met de nieuwe levertijden en eventuele andere bestellingen die nog in backorder staan.

Benieuwd wat Prodin Business Solutions voor u kan betekenen? Neem vrijblijvend contact met ons op of vraag een vrijblijvende demo aan!