MFS Retourneren vervangen serienummers

Meer over Mobile Field Service ...

 

Bij het oplossen van meldingen en/of het uitvoeren van onderhoud vervangen monteurs defecte artikelen. De defecte artikelen worden vaak achtergelaten bij de klant (of simpelweg weggegooid). In de praktijk wordt echter regelmatig gebruik gemaakt van ruilartikelen. Dit zijn geen nieuwe artikelen, maar gereviseerde/gerepareerde artikelen. In deze situatie is het wenselijk dat door de monteur vervangen artikelen retour komen zodat deze gerepareerd/gereviseerd kunnen worden.

 

Prodin biedt u de mogelijkheid om de logistieke afhandeling van deze geretourneerde defecte artikelen te stroomlijnen in combinatie met het gebruik van Prodin MFS. Bij het gereedmelden van de digitale werkbon genereert Prodin automatisch voor alle vervangen artikelen één RMA met één of meerdere regels. Deze RMA heeft als oplossingssoort 'Alleen retourzending'. De verdere afhandeling is volledig conform een handmatig aangemaakte RMA.

 

Houdt u er rekening mee dat deze functionaliteit uitsluitend beschikbaar is voor artikelen met een serienummer. Het uitsluitend retour nemen van artikelen door als aantal '-1' in te geven, kunt u niet op deze manier afhandelen. Deze retour genomen artikelen komen namelijk direct in de voorraad (van de servicebus).

 

Genereren RMA

Prodin genereert de RMA op dezelfde manier als wanneer u handmatig de RMA zou vastleggen en alle voorgeprojecteerde waarden zou overnemen. Let op dat Prodin geen gebruik maakt van persoonlijke rubrieksafhandeling.

 

RMA header:

 

RMA regel(s):

 

Activeren functionaliteit

U activeert deze functionaliteit in de serviceconstanten. Houdt u er rekening mee dat de RMA afhandeling goed ingericht moet zijn.

 

Wij adviseren u om één nieuwe storingscode 'Retour vervangen serienummers' aan te maken en deze alleen voor deze functionaliteit te gebruiken (dus niet koppelen aan één of meerdere objectsoorten).

 

 

 

 

 

Copyright © 2001 - 2023, Prodin Business Solutions B.V., All rights reserved