Handleiding

Onderdeel van Prodin Workflow.

 

De persoonlijke takenlijst geeft u inzicht in alle taken van een bepaalde medewerker. Uiteraard uw eigen takenlijst, maar ook de takenlijst van andere medewerkers. Door gebruik van het filter ziet u alleen de door u gewenste taken (bijvoorbeeld alleen de openstaande taken of alleen de taken voor deze week).

 

De persoonlijke takenlijst is opgebouwd uit twee tabbladen

Mijn taken

Toegewezen

 

Uw persoonlijke takenlijst vraagt u op met de betreffende button in de navigatiebalk. Prodin opent uw persoonlijke takenlijst altijd in een extra sessie zodat u deze naast uw reguliere werkzaamheden kan gebruiken.

 

Een fraaie optie is om bij het inloggen in de bedrijfscode automatisch uw persoonlijke takenlijst te starten. Dit stelt u in bij uw persoonlijke instellingen. Prodin start uw persoonlijke takenlijst 'achter' het hoofdmenu. Indien u tijdens het opstarten van uw persoonlijke takenlijst 'niets doet' start Prodin de takenlijst als actieve sessie.

 

Tabblad 'Mijn taken'

Op dit tabblad presenteert Prodin alle taken waarvan u de eigenaar bent. Prodin biedt u de mogelijkheid om de persoonlijke takenlijst van een andere eigenaar in te zien (voorwaarde is uiteraard dat u minimaal geautoriseerd bent om zijn/haar takenlijst in te zien). Meer over autorisaties ...

 

Kolom

Toelichting

Prioriteit

 

Hoge prioriteit

Normale prioriteit

Lage prioriteit

 

Datum

Gegevens van de taak.

Soort

Omschrijving

Entiteit

Prodin presenteert hier de eerste relatie die aan de taak gekoppeld is. Indien er geen relatie gekoppeld is, presenteert Prodin de eerste andere entiteit die aan de taak gekoppeld is. Prodin bepaalt de volgorde op basis van het tabblad 'Koppelingen' van de taak.

(Status)

Prodin visualiseert de interne status van de taak. Meer ...

 

Onderhanden

Hold

Gereed

 

Door met de secundaire muisknop op deze kolom te klikken, krijgt u de mogelijkheid om direct de eigen status van de taak te wijzigen.

(Netwerk)

Prodin geeft hier aan of de taak onderdeel is van een netwerk:

  • Een blauw pijltje betekent dat de taak onderdeel is van een ad-hoc netwerk
  • Een gekleurd pijltje betekent dat de taak onderdeel is van een bedrijfsproces

 

Initiële taak van het netwerk (er zijn alleen vervolgtaken).

Laatste taak van (een deel van) het netwerk (er zijn alleen voorliggende taken).

De taak heeft zowel voorliggende als vervolgtaken.

 

Door met de secundaire muisknop op deze kolom te klikken, krijgt u de mogelijkheid om het proces grafisch te presenteren of het bedrijfproces te beheren.

(Toelichting)

 

Geen toelichting aanwezig bij de taak.

Toelichting aanwezig bij de taak.

 

(Dossier)

 

Geen dossier aanwezig bij de taak.

Dossier aanwezig bij de taak.

 

(Agenda)

 

Geen afspraak in de agenda.

Afspraak in de agenda.

 

(Groepstaak)

 

De eigenaar van de taak is een medewerker.

De eigenaar van de taak is een groep.

 

Meer over groepen ...

 

 

Door met de secundaire muisknop op een taak te klikken, krijgt u de mogelijkheid om een ad-hoc vervolgtaak te genereren (behalve als de taak onderdeel is van een bedrijfsproces).

 

Button

Toelichting

Toelichting

Met deze button vraagt u direct de toelichting van een taak op.

Controlelijst

Met deze button genereert u een controlelijst van de gepresenteerde takenlijst. Op de controlelijst presenteert Prodin de taken die u via het filter heeft geselecteerd in de volgorde zoals deze ook op het scherm staan. Het genereren van de controlelijst vindt plaats via het communicatiescherm.

Filter

Met het filter stelt u de wijze waarop u de takenlijst gepresenteerd wilt hebben in.

 

Speciale aandacht verdient de horizon van de takenlijst. Hiermee stelt u in hoeveel dagen, weken of maanden Prodin vooruit moet kijken. Alle taken waarvan de vervaldatum voor het einde van de horizon ligt, presenteert Prodin in de takenlijst.

 

Prodin biedt u de mogelijkheid om de persoonlijke takenlijst automatisch te verversen. Dit stelt u in bij de algemene constanten.

 

Tabblad 'Toegewezen'

Op dit tabblad presenteert Prodin alle taken die u aan andere medewerkers heeft toegewezen en waarvan u zelf geen eigenaar bent (het kan namelijk zijn dat u de taak weer toegewezen krijgt van de betreffende medewerker). Indien de medewerker waaraan u de taak toewijst de taak weer toewijst aan een andere medewerker, presenteert Prodin de taak bij zowel u als de medewerker waaraan u de taak heeft toegewezen.

 

De kolommen in de grid zijn identiek aan 'Mijn taken', alleen vermeldt Prodin nu ook de eigenaar van de taak.

 

Op dit tabblad presenteert Prodin alle taken waarvan de huidige eigenaar of de initiator van de taak u geautoriseerd heeft om de takenlijst minimaal in te zien. Indien één van deze medewerkers u volledig heeft geautoriseerd, kunt u dit bij de betreffende taak ook. Meer over autorisaties ...

 

 

 

 

 

Copyright © 2001 - 2023, Prodin Business Solutions B.V., All rights reserved