U bent hier:Functionele beschrijvingen > Service en onderhoud > Servicemeldingen > Statusafhandeling servicemeldingen

Statusafhandeling servicemeldingen

Bij servicemeldingen onderscheidt Prodin twee soorten statussen:

 

Let op dat als we in Prodin het over de status van een servicemelding hebben, hiermee altijd de eigen status wordt bedoeld. Bij de interne status wordt dit altijd explicitiet genoemd.

 

Eigen statuscodes

Meer ...

 

Interne statuscodes

De interne statuscodes zijn vaste door Prodin gebruikte statuscodes van de servicemelding. Wijziging van de statuscode doet Prodin automatisch en u heeft geen mogelijkheid om deze statuscodes zelf te definiëren.

 

Prodin gebruikt de onderstaande interne statuscodes:

 

Status

Toelichting

In behandeling (10)

Een nieuwe servicemelding krijgt automatisch deze statuscode.

Te factureren (40)

Zodra u een gekoppelde service-order gereedmeld en aangeeft dat de servicemelding afgehandeld is, verhoogt Prodin de status van de servicemelding naar "Te factureren" of "Afgehandeld". Dit is uiteraard afhankelijk van het al dan niet factureren van de service-order aan de klant.

 

Indien u bij het gereedmelden aangeeft dat de servicemelding nog niet gereed is, wordt of blijft de status van de servicemelding "In behandeling".

Afgehandeld (90)

 

 

 

 

 

 

Copyright © 2001 - 2023, Prodin Business Solutions B.V., All rights reserved