Reparaties

Meer over soort afhandeling meldingen ...

Meer over servicemeldingen ...

Meer over RMA ...

 

De afhandeling van reparaties is op hoofdlijnen gelijk aan de afhandeling van storingen. Het belangrijkste verschil is de logistieke afhandeling die plaatsvindt met de klant en/of leverancier. Prodin onderscheidt vijf mogelijk scenario's die onderstaand zijn gevisualiseerd.

 

 

Afhankelijk van de gekozen oplossing zijn scenario's van toepassing zoals weergegeven in de onderstaande tabel.

 

Afhandeling met de klant (scenario 1 en 2)

Repareren (scenario 3)

Afhandeling met de leverancier (scenario 4 en 5)

 

 

Soort oplossing

Scenario's

1

2

3

4

5

Vervangen door ruilartikel

x

x

 

 

 

Vervangen door nieuw artikel

x

x

 

 

 

Reparatie zelf uitvoeren

x

x

x

 

 

Reparatie uitbesteden

x

x

 

x

x

Alleen retourzending

x

 

 

 

 

Nog beoordelen

x

 

 

 

 

 

Meer over facturering reparaties ...

Meer over journalisering reparaties ...

 

Structuur reparaties

Onderstaand vindt u een visualisatie van de structuur van reparaties. Het materiaal is van toepassing bij scenario 1 en 2, de uitbesteding is van toepassing bij scenario's 4 en 5. In de beschrijving van de scenario's vindt u een gedetailleerde toelichting.

 

 

Activeren functionaliteit

De reparatie-afhandeling activeert u door vrije optie 5700 te activeren in de betreffende bedrijfscode. Meer ...

 

De diagnose 'Reparatie uitbesteden' activeert u door de rubriek 'Dienst uitbesteding' te vullen in de constanten. Houdt u er rekening mee dat u hiervoor tevens het uitbesteden van werkzaamheden moet activeren.

 

 

 

 

 

Copyright © 2001 - 2023, Prodin Business Solutions B.V., All rights reserved