U bent hier:Functionele beschrijvingen > Service en onderhoud > Service-orders en calculaties > Statusafhandeling service-orders

Statusafhandeling service-orders

Voor een service-order onderscheiden we zes statuscodes. In de onderstaande tabel vindt u een toelichting op de statussen en is tevens aangegeven op welke manier een status aan een service-order wordt toegekend. Het handmatig wijzigen van een status doet u met de tekstbutton 'Status' direct vanuit de service-order of het registreren van de werkzaamheden.

 

Meer over hoofdproces 'Service' ...

 

Status

Toelichting

Te plannen (00)

De service-order is nog niet gepland bij een medewerker.

 

Prodin geeft een nieuwe service-order automatisch deze status. Daarnaast kunt u de status van de service-order handmatig hiernaar terugzetten, indien er geen medewerkers op de service-order zijn gepland.

Gepland (10)

De service-order is gepland bij één of meerdere medewerkers

 

Prodin verhoogt de status automatisch van 'Te plannen' naar 'Gepland' zodra u een medewerker op de service-order plant. Daarnaast kunt u de status van de service-order handmatig hier naar terugzetten , indien deze bij minimaal één medewerker is gepland.

 

Meer over plannen ...

Onderweg (20)

De medewerker is onderweg naar het installatie-adres.

 

U kent deze status handmatig aan de service-order toe. Indien u gebruik maakt van Mobile Field Service wijzigt Prodin automatisch de status naar 'Onderweg' zodra de medewerker op zijn mobiele device aangeeft onderweg te zijn naar het betreffende iinstallatie-adres.

Onderhanden (25)

De medewerker is gestart met de werkzaamheden.

 

U kent deze status handmatig aan de service-order toe. Indien u gebruik maakt van Mobile Field Service wijzigt Prodin automatisch de status naar 'Onderhanden' zodra de medewerker op zijn mobiele device aangeeft dat hij/zij gestart is met de werkzaamheden.

Werk gereed (40)

De werkzaamheden van de medewerker zijn afgerond. Op kantoor moet één en ander nog administratief verwerkt worden (bv. registratie van de werkzaamheden in combinatie met al dan niet factureren aan de klant).

 

U kent deze status handmatig aan de service-order toe. Indien u gebruik maakt van Mobile Field Service wijzigt Prodin automatisch de status naar 'Werk gereed' zodra de medewerker op zijn mobiele device aangeeft dat de werkzaamheden gereed zijn.

Afgehandeld (90)

De service-order is volledig (administratief) afgehandeld en is alleen nog te raadplegen als historie. U kunt geen werkzaamheden meer registreren op de service-order.

 

Prodin geeft de service-order automatisch deze status zodra u deze afhandelt vanuit het registreren van de werkzaamheden.

 

Let op dat als u deze status aan de service-order heeft toegekend, het niet meer mogelijk is om de status te wijzigen.

 

 

 

 

 

 

Copyright © 2001 - 2023, Prodin Business Solutions B.V., All rights reserved